Reisen som en utvidelse av personlige horisonter, styrking av menneskelige bånd og akkumulering av følelser og opplevelser er drivstoffprinsippet for ALANUI , prosjekt oppstått av dialogen mellom søsken Nicolò og Carlotta Oddi. Alanui ble tenkt som et luksuriøst og følelsesladet plagg som kan være den perfekte reisefølget, bli bedre etter hvert som opplevelsene vokste, og holde strukturert oversikt over dem.
Navnet, apropos, betyr "stor sti" på hawaiisk språk.
Alanui startet sin reise som et merke med en kolleksjon bygget rundt ett enkelt element, produsert i en rekke mønstre: en knappløs unisex oversized jacquard kashmir cardigan, kantet med en tett frynser og lukket med et tofarget belte. Ved å beholde dette nøkkelelementet som grunnlaget, fortsetter det nå å vokse organisk, ekspanderer med nye varer, inkluderer tilbehør, åpner for nye reiser, både ekte og imaginære.
Hver detalj går inn i byggingen av noe unikt luksuriøst, men likevel utpreget diskret, fra de håndvevde etikettene til de håndlagde frynsene, fra det taktile papiret i esken til den hawaiiske duften som sprøytes på hver cardigan før den pakkes inn.
Alanui er ment å følge hvem som eier den på livets og erfaringens store vei.
Nicolò og Carlotta Oddi tenkte på cardiganen som et lerret av kunstnerisk uttrykk og en feiring av overlegent håndverk. De har som mål å vokse og utvikle seg herfra. Vi er veldig glade for å kunne tilby Alanui både på nett og i butikk på Moniker Oslo.